معرفی

شهری که اکنون خسروشاه نامیده می‌شود در هزاره اول قبل از میلاد، منطقه مسکونی قبیله‌ای بوده و نامش در آن زمان «آنیاشتانیا» بوده‌است. مطابق نوشته دیاکونف، مورخ مشهور روسی، در دوران حکومت ماد، قلاع این منطقه استراتژیکی بوده است. آنیاشتانیا هم مستثنی از این قاعده نبوده‌است. بنابراین آنیاشتانیا در منطقه‌ای که دارای دیوارهای بلند با ارتفاع ۵ الی ۷ ذرع و عرض ۲ الی ۳ ذرع و برج‌هایی به فاصله ۲۰۰ ذرع از همدیگر به‌صورت مضرس و دندانه‌دار بنا شده بود. این قلعه را مانند قلاع دیگر، رئیس ویس (قبیله) اداره می‌کرد و کنترل تمامی آن و همچنین باز و بسته بودن دروازه‌ها با دستور رئیس ویس امکان‌پذیر بوده‌است. روزها صبح زود فقط یک دروازه باز می‌شد و دامداران رمه‌های خود را به چرا می‌بردند، اما شب‌ها دروازه بسته می‌شد. در مراسم و جشن‌های مخصوص کشاورزان و دامداران به‌دستور رئیس قبیله هر دو دروازه باز می‌شد، اما هنگام احساس خطر و حمله قبایل دیگر فوراً دروازه‌ها بسته می‌شد و قلعه حالت جنگی به خود می‌گرفت. در فاصله‌ای نه چندان دور، قلعه دیگری به نام «قلعه دینگو» قرار داشت که در آن قلعه نیز که کوچک‌تر از آنیاشتانیا بوده، قبیله دیگری می‌زیستند که گاهی مورد هجوم قلعه آنیاشتانیا و یا بالعکس قرار می‌گرفتند.

اطلاعات تماس
  • آدرس: خسروشاه،
    کمربندی شهید کلانتری
  • تلفن: 984132442212+
  • ایمیل: info [ @ ] khosrowshah.ir

بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد

سال ها می گذرد حادثه ها می آید/ انتظار فرج از نیمه خردادکشم

امام كاظم (عليه السلام) فرمود: مردى از قم، مردم را به سوى خدا دعوت مى كند، افرادى گرد او جمع مى شوند كه قلب هايشان همچون پاره هاى آهن ستبر است كه بادهاى تند حوادث، آنان را نمى لغزاند، از جنگ خسته نشده و نمى ترسند اعتماد آنان بر خداست و سرانجام كار از آن پرهيزكاران است.
تقارن نورانی بیست وششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام راحل عظیم الشان با ایام مسعود و وافرالسرور میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه شریف) عطر دل انگیز متن زیبای (بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد) را دوباره در فضای روحانی ایران اسلامی پیچاند وافکار عمومی ایرانیان عاشق خمینی و رهروان سلاله پاک زهرای اطهر (س)، موعود امم ، واسطه فیض آسمان وزمین ، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه  را دوباره به هم پیوند داد.
عشقی که که پایه اصلی انقلاب اسلامی ایران است ، محبتی که زبانزد خاص وعام ملت شریف ایران به اهل بیت نبوت الهی است ، ارادتی که همیشه حضرت روح الله از آن بعنوان نقطه عطف رهنمودهایش استفاده میکرد.
جناب محقق بزرگوار علامه کورانی  در کتاب شریف عصر ظهور روایتی را از امام کاظم علیه السلام نقل میکند که نشان از عظمت و بزرگی پیر جماران را در عصر ظهور بیان میکند عظمتی که با عبارت مردی از قم ، مردم را به سوی خدا دعوت میکند که تحقیقا این معنا به قیام حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه ) وظهور انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه دلالت میکند.
سیره وکلام روح الله (ره) همیشه در پرتو عنایات خاصه حضرت امام زمان (عج) در دل انسانهای شیفته مهــدی زیبای فاطمه (سلام الله علیها )چنان تاثیر شگرفی ایجاد کرد که با دست تهی هشت سال تمام در مقابل هجمه نظام سلطه ایستاد و پروانه وار دورشمع وجود پیر ومراد خویش خودرا به آتش زد تا بت شکن زمان ونائب برحق امام زمان علیه السلام   زمینه ساز ظهور انقلاب بزرگ مهدی صاحب زمان باشد.
وبعدازعروج روح خدا ،منتظران موعود برحق الهی به زعامت  رهبر معظم انقلاب اسلامی وخلف صادق آن عبد صالح با دعای خیر مرشد ومراد خویش راه پرمهابت خودرا ادامه داده وانشاالله کشتی پرتلاطم انقلاب اسلامی با رهبری قدرتمندانه ایشان به ساحل نجات مهدوی رهنمون خواهد شد.
تقارن این ایام بسیار مناسب است تا گوش وهوش خود را با کلام الهی آن پیر سفرکرده در موضوع شناخت واقعی از امام زمان خویش متبرک سازیم تا شاید بارقه از کوی دوست در این ایام بردل عاشقان حضرتش بتابد:
بقیّة اللَّه؛ انسان کامل‏
می‏ گویند: والعصر ان الانسان لفی خسر. عصر، انسان کامل است، امام زمان (ع) است؛ یعنی عصاره ‏ی همه ‏ی موجودات. قسم به عصاره‏ ی همه ‏ی موجودات؛ یعنی قسم به انسان کامل. عصر، هم محتمل است که در این زمان حضرت مهدی (ع) باشد یا انسان کامل باشد که مصداق بزرگش رسول اکرم ‏صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه هدی‏ علیهم السلام و در عصر ما حضرت مهدی (ع) است. قسم به عصاره‏ ی موجودات عصر، فشرده ‏ی موجودات، آن‏که فشرده‏ ی همه‏ ی عوالم است. یک نسخه است، نسخه‏ ی تمام عالم. همه‏ ی عالم در این موجود، در این انسان کامل عصاره شده است و خدا به این عصاره قسم می‏ خورد. حضرت مهدی(ع)، ابعاد مختلفه دارد که آن‏چه که برای بشر واقع شده است، بعض ابعاد اوست.
عرضه ‏ی اعمال بر امام زمان (عج)
تمام ذرات کارهای ما تحت نظر خدای تبارک و تعالی است و نامه‏ ی اعمال ما به حسب روایات به امام وقت عرضه می ‏شود. امام زمان (ع) مراقب ما هستند.
کسب رضایت حضرت بقیة اللَّه (عج)
رهبر همه‏ ی شما و همه‏ ی ما، وجود مبارک بقیة اللَّه (ع) است و باید ماها و شماها طوری رفتار کنیم که رضایت آن بزرگوار را که رضایت خداست، به دست بیاوریم.
انتظار یعنی مقابله با ظلم‏
در بعضی روایات که من حالا نمی‏ دانم صحت و سقمش را، هست که یکی از چیزهای مستحب این است که مؤمنین در حال انتظار، اسلحه هم داشته باشند. اسلحه‏ ی مهیّا، نه این که اسلحه را بگذارند کنار و بنشینند منتظر. اسلحه داشته باشند برای این که با ظلم مقابله کنند، با جور مقابله کنند. تکلیف است. نهی از منکر است. به همه‏ ی ما تکلیف است که باید مقابله کنیم با این دستگاه ‏های ظالم، خصوصاً دستگاه‏ هایی که با اساس مخالفند.
لزوم حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری‏
اکنون که دوران غیبت امام (ع) پیش آمده و بناست احکام حکومتی اسلام باقی بماند و استمرار پیدا کند و هرج و مرج روا نیست، تشکیل حکومت لازم می‏ آید. عقل هم به ما حکم می‏ کند که تشکیلات لازم است تا اگر به ما هجوم آوردند، بتوانیم جلوگیری کنیم. اگر به نوامیس مسلمین تهاجم کردند، دفاع کنیم.
انقلاب اسلامی، مقدمه‏ ی نهضت جهانی حضرت ولیّ عصر (عج)
انقلاب مردم ایران، نقطه ‏ی شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم ‏داری حضرت حجّت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه‏ ی مسلمانان و جهانیان منّت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.
مهیّا شدن برای ظهور
ما باید در این‏ طور روزها و در این‏ طور ایام اللَّه توجه کنیم که خودمان را مهیّا کنیم از برای آمدن آن حضرت. من نمی‏ توانم اسم رهبر روی ایشان بگذارم، بزرگ‏تر از این است. نمی‏ توانم بگویم که شخص اول است، برای این که دومی در کار نیست. ایشان را نمی‏ توانیم ما با هیچ تعبیری تعبیر کنیم الاّ همین که مهدی موعود است. آنی است که خدا ذخیره کرده است برای بشر و ما باید خودمان را مهیّا کنیم از برای این که اگر چنان‏چه موفق شدیم ان‏شاءاللَّه به زیارت ایشان، طوری باشد که روسفید باشیم پیش ایشان. تمام دستگاه‏ هایی که الآن به کار گرفته شده‏ اند در کشور ما، امیدوارم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا بکند. باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیّا کنند برای ملاقات حضرت مهدی (ع).
کلام آخر را با غزل دلنشین امام عاشقان در باره فرج به پایان می برم شاید دلش بسوزد شاید دعا کند:
از غم دوست در این میکده فریاد کشم
دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم
داد و بیداد که در محفل ما رندی نیست
که برش شکوه برم، داد ز بیداد کشم
شادیم داد، غمم داد و جفا داد و وفا
با صفا منت آن را که به من داد کشم
عاشقم، عاشق روی تو، نه چیز دگری
بار هجران و وصالت به دل شاد کشم
در غمت ای گل وحشی من ای خسرو من
جور مجنون ببرم تیشه فرهاد کشم
مردم از زندگی بی تو که با من هستی
طرفه سری است که باید بر استاد کشم
سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
وعجل اللهم فی فرج مولانا صاحب الزمان

..............................
علیرضانوتاش

برگشت پرینت صفحه
اشتراک گذاری: